Scarborough Tobago

Posted by on Jan 20, 2013 in Logboek | 1 comment

Nadat we in Scarborough zijn ingeklaard, zijn we gaan lopen. Benen strekken blijft belangrijk na een aantal dagen varen op zee. We trekken de goede schoenen aan en gaan de botanische tuinen en Fort King George verkennen. We komen onderweg alleraardigste locals tegen, waar we een praatje mee (moeten) maken. Ze vinden het maar wat mooi dat we reizen met onze drie dochters. Je komt hier ‘rastamannen’ tegen, ‘oude hippies’ en van alles en nog wat. Alles is ‘JaMan’. We proberen nog wat boodschappen te vinden, maar eigenlijk is hier weinig te krijgen. Vers brood en vlees bijvoorbeeld. Maar wanneer we brood willen gaan bakken, schrikken we. We openen een broodmix pak – gekocht in de dure supermarkt van Paramaribo – en er zitten kleine beestjes in. Ook in meelpakken zitten beestjes. We zijn zo voorzichtig geweest, maar nu zijn we aan de beurt. Nadat we de hele voorraad op zijn kop hebben gehad en alles hebben weggegooid wat verdacht was, poetsen we het ruim. Spuiten en poetsen nog een keer. Gelukkig hadden we geen grote voorraden aan boord.

Na twee dagen gaan we vertrekken. We mogen onze boot nog even afmeren aan de cruis ship dock, zodat we voor weinig schoon water kunnen tanken. Heerlijk! Gisteren vertrok hier een heel groot cruiseschip, benieuwd hoe lang zo schip bezig is om water aan te vullen met de brandslang. Na schooltijd vertrekken we richting Store bay, een mooie baai met enkele ‘verdwaalde’ cruisers. Hier komen we een aardig stel tegen uit Wenen, ook op zeilreis. Zij opera-zangeres in spe en hij chirurg, we hebben een heerlijke avond bij ons aan boord. Ze vertellen ons dat nog geen drie dagen geleden hier vrij snel een noordelijke swell op kwam zetten en een boot in de problemen kwam bij het rif. De overige boten zijn zo snel mogelijk de baai uitgevaren richting zee, om niet in de problemen te komen. Dinghy’s losgeslagen, je moet dus blijven uitkijken hier. Diep in de avond zwaaien we ze uit en vallen als een blok in slaap, ondanks de muziek van de verkiezingen. Er zijn drie partijen, die met veel muziek uit gigaboxen het eiland rondrijden – tot diep in de nacht.

Met de meiden lopen we over het strand naar Pigeon Point richting Buccoo Reef. Wat is het hier mooi zeg. We zien een dame grote schelpen uit het ondiepe rif halen en de meiden mogen er alle drie een uitzoeken. Het blijkt een delicatesse te zijn, maar wij gaan nog even voor de schelp. We nemen bij het strand nog maar eens een koud Carieb biertje om te beseffen dat we hier nu echt zijn. Vakantie!

One Comment

1. Hallo lieverds, wat een lieve foto van jullie twee, we volgen jullie nu helemaal op mijn laptop. Het ga jullie goed, geniet van alles maar ja ik ben toch een tante op leeftijd blijf voorzichtig. Dikke knuffel voor jullie alle vijf Margriet en gerrit